De eerste dagen

3 november 2015

Al maanden was ik bezig met mijn reis. Na een goede voorbereiding mocht ik zondag 1november eindelijk vertrekken. Maar natuurlijk niet zonder afscheid te nemen van een heleboel lieve mensen. Afscheid nemen is niet leuk, maar het gevoel dat er zoveel mensen om je geven is geweldig. Oh, en laat ik alle cadeautjes niet vergeten. Wat ben ik verwend! Van sommige heb ik thuis afscheid genomen en van andere op Schiphol. Super lief dat ze me kwamen uitzwaaien. De tranen kon ik gelukkig in bedwang houden.

Mijn reis is onwijs goed verlopen. Dat kan ook niet anders met vijf gelukssymbolen op zak (ook cadeautjes) ♡. Van Amsterdam vloog ik naar Hong Kong. Ik zat helemaal achterin het vliegtuig en de stoel naast me was vrij, hoe lekker is dat. Na het kijken van vier films landen we elf uur later op Hong Kong. Ik heb daar niet veel gezien, maar de vele mondkapjes die ze daar dragen is best indrukwekkend. Na drie uur wachten mochten we doorvliegen naar Bali. Dit keer zat ik 5 uur langs naast een gezellig homostel die ik toevallig op Schiphol al had gesproken. Eenmaal op Bali werd ik opgehaald door een chauffeur die me naar LaPoint Surfcamp bracht. Ik was al 24 uur wakker en had niet geslapen in het vliegtuig. Je zou denken dat je dan in slaap valt in de auto. Nou nee, ik keek mijn ogen uit. Ik heb toen ook meteen besloten geen auto of scooter te huren. Dat ze hier links rijden is niet eens zo gek. Maar de drukte in al die smalle straatjes en de hoeveelheid scooters maken een ritje van een paar kilometers één uur duren. Toen ik afgezet werd in een steegje spookte er even in me hoofd 'Wat doe ik hier, ga ik nu beroofd worden?' Maar al snel kwam er een surfdude met blond lang haar, baartje en veel te bruine huid me begroeten en rondleiden. Eenmaal door de poort van het surfcamp vergeet je dat gevoel van dat steegje. Het is hier zo mooi, zie de fotos.

Nadat ik mijn kamer zag kwamen al snel drie meiden op mij af. Drie deense vriendinnen met wie ik de kamer deel. Ze doen hun best zoveel mogelijk Engels te spreken zodat ik ze kan verstaan. Ik mag bovenin het stapelbed, jippie! Er arriveerde steeds meer mensen, een heleboel meiden en vijf jongens. Twee daarvan zijn Nederlandsers, verder komen de meeste uit Zweden en Ijsland.

Om 9 uur s'avonds vond ik het wel een strak plan om te gaan slapen. Ik was inmiddels 32 uur wakker, maar door het tijdsverschil (+7 uur), de hitte en een rotmug duurde het even voordat ik sliep.

De volgende ochtend ging de wekker vroeg. We kregen een heerlijk ontbijt. Roerbakei, brood, pannekoeken, fruit etc. Om 9 uur werden we opgehaald door een busje richting de surfschool. Vanaf LaPoint is het strand 10 min lopen, maar daar zijn de golven te hoog. Niet fijn voor beginnende surfers. Dus hadden we een ritje van een uur naar een ander strand. Weer door de smalle straatjes met het drukke verkeer, weer keek ik mijn ogen uit.

Eenmaal gearriveerd kregen we meteen een LaPoint t-shirt model wetsuite, ben de naam even kwijt. Na een uur uitleg over de theorie en 20 min oefenen op het strand mochten we het water in, maar we moesten wel een helm op, zeer sexy! Toevallig was ik als eerst in het water en mocht ik de eerste golf pakken. En wie staat er in een keer... ik! Oké, wel een beetje wankel, maar ik stond en lang ook! Na drie keer lukte het niet meer zo goed. Ik werd moe en de golven leken steeds groter en de stroming steeds sterker. Het was een leuke les! Morgen weer.

Eenmaal terug ben ik met een andere Nederlander een rondje gaan lopen richting het strand vanaf het kamp. Veel te heet.Dus we waren ook snel weer terug. Maar het was wel fijn om even Nederlands te praten. Engels gaat prima, soms wat nadenken over bepaalde woorden. En lachen om mezelf toen ik 'gezellig' in het Engels wilde zeggen. En lachen om een andere Nederlander die een typisch Nederlands gezegde vertaalde in het Engels. De andere snappen die niet, maar ik vind ze leuk. Vanmiddag zijn we lekker aan het hangen bij het zwembad. Straks gaan we yoga doen, beter krijg ik geen lachbui en daarna is het al snel weer etenstijd.

Zo, dat was het voor dit keer!

Dikke knuffel

Elaine

1. Irene:
    Hey Elaine,
    Wat leuk verhaal!! Wat een belevenis en zo stoer in je eentje op stap!
    Heel veel plezier, dikke kus Irene
  2. Rowan:
    3 november 2015
    Zooooooo leuk om te lezen Elain! Lekker genieten daar!
  3. Esther:
    3 november 2015
    Wauw Elain! Klinkt super goed, je vermaakt je al rete goed zo te horen! Veel plezier en geniet ervan!
    Liefs xxxx
  4. Denise:
    3 november 2015
    Ben heel blij dit te lezen. Hoef me dus ook niet druk te maken want je maakt alweer gemakkelijk contact. Haha gezegdes vertalen naar het Engels dat is hilarisch dus begrijp je. En YOGA haha sterkte daarmee. Ik ben trots op je! Geniet van al je sexy surflessen. Je zal de mannen vast van je af moeten slaan met je helm:o.
    Enjoy vriendin x
  5. Ellen Reinhout:
    4 november 2015
    Hoi Elaine
    Ik merk nu al dat je GENIET.