An hot Christmas and NYE

11 januari 2016 - Coffs Harbour, Australië

Nu ik op mijn blog kijk, besef ik dat ik bijna vier weken achterloop. Ik denk dat ik het te druk had met het naar mijn zin hebben, wat een best een goede reden is vind je niet? Ik zit nu in de bus naar Sydney, wat een rit is van 9 uur. Dus tijd voor een nieuw verhaal!

Allereers: De beste wensen lieve mensen! Hoop dat jullie een mooie feestdagen hebben gehad. En een goede start van 2016.

Na The With Sundays - Airlie Beach ben ik vertrokken naar Rockhampton. Hier was niet veel te doen. Het heeft ook weinig indruk op me gemaakt. Ik ben alleen naar een gratis dierentuin en botanic garden geweest. Wat wel indruk op me heeft gemaakt was een dronken vrouw op mijn kamer. Deze vrouw rond de 50 werd rond 20:00 naar haar bed begeleid door een dronke, jongen man, die zelfs tattoos op zijn gezicht had. Ze konden beide niet recht meer lopen en de vrouw viel gelijk op bed. In plaats dat die kerel de kamer verliet, vond hij het een strak idee om met mij te flirten. En op dat moment waren er nog geen andere meiden gearriveerd. Had ik dat... Nadat hij vroeg of ik een vriend had zei ik heel hard 'JA'. Hoopte dat hij dan misschien weg ging. Maar nee. 'Do you really have a boyfriend?' Etc. Ik ben maar naar de keuken gegaan, heb een pan en glaasje water gehaald voor die vrouw. Voor het geval dat ze moest spugen. Wat ze uiteindelijk ook deed.... Dat deed ze gelukkig buiten en niet in de kamer. Daarna had ze zichzelf buiten de kamer gesloten en dacht ze dat al haar spullen gejat waren. Hele scène geschopt in het hostel. Uiteindelijk niks aan het handje. Wel haar kleding onder de kots...

Na Rockhampton ben ik voor 5 nachten naar Agnes Water gegaan. Dit is het goedkoopste plaatsje om te surfen. Een 3 uur durende surfles kost maar $17 en een bord huren $10. Hier ben ik erachter gekomen dat ik wat vaker moet surfen. Het ging niet zo goed als in Bali, maar ik stond toch weer een paar keer, haha.

Tijdens mijn verblijf hier heb ik de sunset bekeken in town 1770, de paperbalk walk gedaan (leuke boswandeling), op het strand gechild met een vuurkorf en met als toppunt de Scooterroo tour. Met 25 man gingen we met scooters touren door Agnes Water en town 1770. Uiteraard wel in gepaste kleding alsof we een echte motor gang waren. Ik droeg een leren jas, helm met vlammen en had zelfs een I-love-my-mum-tattoo (er was geen dad versie pap, sorry). Een internationaal rijbewijs was niet nodig en ervaring op een scooter ook niet. Elaine kon dus mee. Of ik het een scooter kan noemen weet ik niet want mijn km-teller gaf 75km per uur aan. Uiteraard wel toen ik bergafwaarts ging. Ik vond het geweldig! Onderweg overal kangaroos gezien, wat ik geweldig vond maar wat dus ook gevaarlijk bleek te zijn. Want een baby kangaroo of waliby sprong in het achterwiel van het meisje achter me. Ik had dus mazzel. Beide waren gelukkig ongedeerd. Volgens de gidsen gebeurt het ook wel eens dat ze over je heen springen tijdens deze tour. Dat leek mij wel gaaf, maar dat is niet gebeurd.

Na Rockhampton ging ik naar Harvey Bay. Om vanaf daar naar Fraser Island te gaan voor kerst. In het hostel kwam ik allemaal bekenden tegen, geweldig! Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld! Hier verbleven we 3 dagen en 2 nachten. Tijdens deze tour reden we met 4 jeeps. In de eerste jeep reed de gids. Voor de andere jeeps hadden ze chauffeurs nodig. Ik hoorde van iedereen dat jeeps automaten zijn, dus links rijden is dan een stukje makkelijker en het is een must do! Ik mezelf dus opgegeven als driver en alle papieren ondertekend. Stap ik in de auto. Is het een manual... dat houdt dus in dat je met je linkerhand moet schakelen. Niks automaat! Beeld het je even in. Links... schakelen... en dan heb je ook nog 7 andere mensen in de auto zitten die je niet kent. Maar goed, ik heb het gedaan! Ik heb gereden, geschakeld, vast gezeten in het zand, door water gereden, gegild in de auto en het was allemaal onwijs gaaf.

Ohja en het was kerst. Ik had een kerstboom, die ik overal mee bracht en waar iedereen jaloers op was (bedankt Ellen) en ik had een kerstmuts. Ook andere hadden wat kerstversiering. We zongen kestliedjes in de auto en in de tent maar een kerstgevoel op het strand in bikini kregen we niet echt.

Onze camping was omringd door hekken tegen bescherming voor de Dingo's. Wat ik niet snap, omdat ik al eerder buiten heb geslapen zonder tent of hekken en daar waren ook Dingo's en die deden niets. Maar goed. Als je buiten de hekken liep moest we je Dingo stok meenemen om jezelf me te berschemen. En het was beter om niet alleen te gaan.

In de tent, op een heeeeel dun matras heb ik wonderbaarlijk genoeg zo goed geslapen dat ik niet eens door heb gehad dat het regende en ons raam open stond. Ik vond het de volgende ochtend dus gek dat mijn haren en kussen nat waren, haha. Ja het regend hier dus ook! Het Is hier bloedheet en zomer maar tegelijkertijd start ook het regenseizoen. Gelukkig tref ik het erg goed met de regen.

Tijdens Fraser hadden we een speciaal zinnetje wat we maar bleven herhalen. Ik deelde namelijk mijn lichtelijke fruststie met de groep. Wanneer ik nieuwe mensen ontmoet en zeg: 'I am from Holland' wordt er dus wel eens geantwoord: 'aha, neuken in de keuken'. Dit hoor je niet te zeggen tegen een meisje die je net 2sec kent. Dus Nederlanders, stop hier mee!

Maar goed, ipv dat iedereen mijn lichtelijke frustratie begreep, vonden ze het te grappig en hebben ze de hele reis 'Neuken in de keuken' geroepen. Wanneer de gids door de walkietalkie aanwijzingen gaf aan de chaffeurs was dus vaak het antwoord: 'neuken in de keuken'. De sfeer was dus een gekke boel en erg gezellig. Maar ik ben nog steeds niet trots op dat wij Nederlanders dat leren aan andere, haha.

Na Fraser Island en een leuke afterparty ben ik vertrokken naar Noosa Buscamp Gagaju. Hier zou ik weer 3 nachten camperen. Slangen, spinnen, kikkers en andere beesten zijn hier normaal. Maar gelukkig heb ik daar niet veel van gezien. Hier heb ik een kajaktocht gedaan
van 13 km. We hadden een hele erge tegen stroming op de terugweg (6,5km) dus het was erg pittig om terug te komen. Zeker als je een indiaanse jongen in de boot hebt die halverwege de heenweg met windje mee al uitgeteld is. De terugweg deed hij dus ook niks. Ook had hij nog nooit gezwommen en was hij onwijs blij met mij zwemuitleg. 'Met je handen maak je een grote pizza en die snij je door het midden. En met je voeten doe je vissenstaart, kontje, rondje, lang.' En dat in het engels klikt helemaal mooi.

Na the bushcamp was ik onwijs blij om eindelijk in Brisbane aan te komen en te slapen in een normaal bed. Hier zou ik oud en nieuw vieren. Ik maakte als snel nieuwe vrienden en zag zelfs oude bekende. Eerst hebben we fietsen gehuurd en zijn we door de stad gefietst. Hier moet je verplicht een helm op... Een Nederlanders met helm, naja zo braaf als ik ben toch een helm opgedaan.

Na een leuke tocht hebben we we eten en drank gehaald en ons klaargemaakt voor NYE. We gingen het vieren in ons hostel op het dakterras. Daar hadden we super mooi uitzicht op het vuurwerk en de stad. Eigen vuurwerk is hier illegaal en drank brengen naar de plekken waar vuurwerk wordt afgestoken is ook verboden. Het dakterras was dus een geweldige oplossing. Het was super gezellig tot dat om 23:30 een gast begon te vechten en glas begon te gooien. Het liep uit de hand maar gelukkig was de politie er binnen 3 min. We waren bang dat het dakterras zou sluiten, maar gelukkig was dat niet het geval. Om de sfeer er weer in de krijgen stak ik wat sterretjes op. Om 00:00 waren we het gevecht allang vergeten en stond ik te knuffelen met backpackers die ik amper ken. Behalve met Japanner John, want die knuffeld niet. Daarna stonden we te genieten van het vuurwerk en te denken aan alle dierbaren thuis. Best raar zo ver van huis, en ook raar om 9 uur eerder 2016 in te gaan. Maar het was een avond om nooit te vergeten! Daarna zijn we nog naar een kroeg gegaan wat hier ongewoon Is. Australiërs gaan meestal na 12e naar bed.

1januari is in Australië ook een dingetje . Ik was blij uitgenodigd te worden voor een BBQ bij verre familie van mij in Brisbane op nieuwjaarsdag. Ik was minder blij toen ik hoorde dat ze me om 10:00 am zouden ophalen. Mijn kamergenoten trouwens ook, haha.

Ik hoor je al denken, heb jij daar familie dan? Ja! Dat wist ik voor mijn reis ook niet. Maar Margaret heeft mijn uitgenodigd en haar opa en mijn overgroot oma zijn broer en zus. Heb je hem?

Ze hebben twee dochters van 19 en een zoon van 17. Ik heb 5 dagen met deze familie opgetrokken en ben onwijs door ze verwend. Een kamer voor mij alleen, kopje thee dat op de kamer werd gebracht elke ochtend en een heerlijk broodje hagelsag. Ze hebben me Brisbane laten zien en de Goldcoast met daaronder The Spit, Surfers Paradise en Burleigh Heads. Ook hebben we samen een hele mooie fietsroute gedaan en ben ik wezen abseilen. Dat laatste vond ik zo leuk dat ik twee keer ben gegaan. Margaret heeft me ook nog meegenomen naar verschillende Art gallaries en museums.

Na deze verwennerij was het tijd om verder te gaan. Byron Bay stond op me te wachten, een hippie plaatsje. Na eerst bij het verkeerde hostel beland te zijn, kwam ik in de juiste erachter dat ik weer in een tent sliep. Wel een hele luxe. Strond verkouden geworden hier, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb een verre wandeling gemaakt op het strand naar een vuurtoren met een geweldig uitzicht. Hier weer veel bekende tegen gekomen, niet te geloven in zo'n groot land. Ook zijn hier overal waterdragons te vinden. Sommige zijn bang van je en andere lopen graag voor je voeten.

Na twee nachten vertrok ik naar Coffs Harbour. Daar wezen suppen en body boarden want dat was gratis vanuit het hostel, haha. Ja, je bent een backpacker of niet. Of is het Nederlands?

In het hostel waren veel Nederlanders, zelfs een groepje dat vlakbij Alkmaar woont. Een daarvan had geen slaapplaats omdat het hostel vol was. Ja, wat doe je dan? Dan flirt je wat rond in de hoop dat iemand een bed wil delen. Ja hoor, een engels meisje bij mij op de kamer vond het prima om haar bed te delen. In ruil daarvoor zou zij een lift krijgen naar Sydney, want ze heeft geen geld voor de bus.

Momenteel ben ik dus onderweg naar Sydney,  daarna Melbourne, dan The Great Ocean Road (duim voor me want die weg was laatst gesloten vanwege een enorme brand), daarna Kangaroo Island, dagje wijnproeverij en dan spullen inpakken en naar huis!

Jeetje wat vliegt de tijd. Nog maar 21 dagen!

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Tot snel
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nicole:
    11 januari 2016
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen!! Super leuk allemaal!!
    (Eindelijk) nog maar 21 dagen:p .
    Geniet geniet nog maar lekker!!
    Zie je snel vriendin (dat kan ik nu wel zeggen )
  2. Ellen Reinhout:
    Goede morgen Elaine
    Toen we gisteren aan het appen waren omdat All You Need Is Love mensen aflevert in Australië besefte ik dat ik al een tijdje geen reisverslag had gelezen
    Gelukkig heb je nu weer een heel erg leuk verslag op je reisblog gezet!
    Ik hoef eigenlijk niet te zeggen geniet nog lekker omdat je dat voluit doet , maar ik doe het toch!!
    Geniet nog lekker!!!
  3. Elisa:
    11 januari 2016
    Jeeeeeeeeeetje wat jaloers!!! ik heb echt een heel zwaar leven haha misschien had ik je toch moeten opzoeken.. Aan de andere kant heeft mijn portemonnee het dan weer minder zwaar haha nog even lekker genieten chick! Tot snel! (we moeten nog steeds even een datum regelen voor een bezoekje)
  4. Denise:
    11 januari 2016
    She's back! Thank God kan ik eindelijk weer een verhaal lezen. Mijn dag ook weer goed.
    Jij natuurlijk ook de beste wensen vriendin! Gek om het op z'n afstand en die tijdstippen toch met elkaar te vieren. Gelukkig heb je heerlijk genoten! En wat een gek, gooien met glas.... dat heb ik nou nooit.
    En ja die flirter, je vertelde het al. Dat hij met je flirt snap ik best hoor! Maar toch vind ik hem een idioot. Mag dat? Haha
    En dan nog je onbekende nu toch bekende familie. Ik begrijp hem een beetje. Goed dat je je even hebt laten verwennen. Dat mag ook wel eens!
    En wat een geluk heb jij gehad met die kangaroe. Meestal hebben we pech met reizen dus dit had ik niet aan zien komen.
    Je ziet al poepie bruin, het is niet eerlijk! Zo wil ik me niet naast jou vertonen met me bleekscheet huidje haha.
    Ik ga voor je duimen dat je gewoon alles kan doen wat er nog op je lijstje staat.
    Geniet er nog maar even van want voor je het weet ben je weer lekker bij ons. En eerlijk gezegd duurt me dat nog veels te lang! Kan echt niet meer wachten.
    Enjoy vriendin en tot gauw!

Dikke zoen, Denise
  5. Rowan:
    11 januari 2016
    Jaaaaaaaaaaaa nog maar 21 dagen! Geniet er nog van schat! leuk om te lezen dit verhaal weer! hele dikke kus